Frågor & svar
Kontakt
Vilka öppettider har KåKå?
Du kan göra dina beställningar och andra ärenden dygnet runt i vår e-handel. Om du vill komma i kontakt med någon på KåKå så finns vi på något av våra kontor
måndag-torsdag 07.30-16.00
fredag 07.30-15.00.
måndag-torsdag 07.30-16.00
fredag 07.30-15.00.
Hur kommer jag i kontakt med inköpsavdelningen?
Under Inköp, Kategori & Innovation på sidan Kontaktpersoner hittar du kontaktuppgifter till vår inköpsavdelning.
Vem kontaktar jag i pressfrågor?
Alla frågor från media hanteras av vd Thore Svensson på 010-494 99 00.
Hur gör jag för att söka jobb på KåKå?
Du kan se våra lediga tjänster på sidan Jobba hos oss. Det går även bra att lämna en spontanansökan så att vi har dina uppgifter för kommande rekryteringar.
Order
Hur gör jag för att beställa varor från KåKå?
Du kan göra beställningar från oss på olika sätt. Enklast är att logga in på vår e-handel och hantera din order.
Se gärna vår instruktionsvideo Handla snabbt och enkelt | KåKå AB
Om du hellre vill ringa och göra en beställning kan du kontakta vår innesäljavdelning på ditt närmaste KåKå kontor.
Se gärna vår instruktionsvideo Handla snabbt och enkelt | KåKå AB
Om du hellre vill ringa och göra en beställning kan du kontakta vår innesäljavdelning på ditt närmaste KåKå kontor.
Kan jag se om jag har en aktiv order hos er?
När du är inloggad på vår e-handel kan du följa din aktuella order.
Se gärna vår instruktionsvideo Öppna order | KåKå AB
Se gärna vår instruktionsvideo Öppna order | KåKå AB
Kan jag komplettera en order som jag redan lagt?
Du kan komplettera din order fram till 48 timmar före din beräknade leverans. Logga in på KåKå e-handel och gör de ändringar du önskar eller ring in till din säljare så hjälper vi dig.
Kan jag se vad jag har beställt vid tidigare leveranser?
När du är inloggad på KåKå e-handel kan du lätt se en översikt över tidigare beställningar och leveranser.
Se gärna vår instruktionsvideo Beställningshistorik | KåKå AB
Se gärna vår instruktionsvideo Beställningshistorik | KåKå AB
Kan jag handla utifrån en favoritlista med vanliga produkter?
Om du ofta gör samma beställning kan du på KåKå e-handel skapa olika beställningsmallar så att du snabbt kan färdigställa din order.
Se gärna vår instruktionsvideo Beställningsmallar | KåKå AB
Se gärna vår instruktionsvideo Beställningsmallar | KåKå AB
Hur hittar jag den produkt som jag letar efter?
Du hittar lättast en produkt eller produktkategori genom att söka i sökfältet.
Se gärna vår instruktionsvideo Hitta artiklar | KåKå AB
Du kan också leta dig fram i menyn genom att filtrera på olika kategorier och produktgrupper.
Se gärna vår instruktionsvideo Hitta artiklar | KåKå AB
Du kan också leta dig fram i menyn genom att filtrera på olika kategorier och produktgrupper.
Kan jag göra beställningar via e-post?
Nej, vi tar tyvärr inte emot några order via e-post. Du kan lägga din order via KåKå e-handel eller genom att ringa in till din säljare.
Jag är redan kund hos KåKå. Hur gör jag för att kunna beställa via e-handel?
Kontakta din representant på KåKå som hjälper dig med ett inlogg.
Jag har glömt mina inloggningsuppgifter. Hur ska jag göra för att kunna logga in?
Klicka på "Glömt lösenord" och skriv en e-postadress som är kopplad till ditt konto på KåKå e-handel. Kontrollera din e-post för instruktioner om hur du kan komma till sida där du kan ändra ditt lösenord.
Se gärna vår instruktionsvideo Glömt lösenord | KåKå AB
Om du har glömt ditt användarnamn/e-postadress, kontakta din affärsutvecklare på KåKå så hjälper vi dig.
Se gärna vår instruktionsvideo Glömt lösenord | KåKå AB
Om du har glömt ditt användarnamn/e-postadress, kontakta din affärsutvecklare på KåKå så hjälper vi dig.
Sortiment och kvalitet
Vilka produkter erbjuder KåKå i sitt sortiment?
Vårt sortiment omfattar jäst, bake off, margarin, mjöl, mixer, mejeriprodukter, marsipan, mandelmassa, massor, choklad, socker, sirap, sylt, importråvaror, smörgåsmat, grönsaker, drycker och serviceartiklar. KåKå har dessutom alltid varit den ledande leverantören av kryddor, nötter, mandlar, russin och kokos, vilka direktimporteras från världens främsta odlare.
Kan jag få en produktkatalog över hela sortimentet?
På vår webbplats kan du ladda ner en digital version av produktkatalogen, med samtliga produkter eller om du vill göra ett urval med delar av sortimentet. Är du intresserad av en fysisk produktkatalog så är det möjligt att få genom att kontakta någon i vår säljkår.
Jag har en fråga om ingredienser och innehåll, vem kan jag vända mig till?
Du kan se och ladda ner produktspecifikation för varje produkt inne i vår produktkatalog på KåKå e-handel. Längst ner på produktens sida hittar du pdf-dokumentet med alla specifikationer som leverantören har fyllt i.
Har du ytterligare frågor om produkten är du välkommen att kontakta din säljare.
Har du ytterligare frågor om produkten är du välkommen att kontakta din säljare.
Vem ska jag vända mig till om jag vill reklamera en vara?
Kontakta din säljare som sen kommer att registrera en reklamation för utredning.
Jag behöver ett kvalitetscertifikat eller intyg. Vad ska jag göra?
Våra certifikat & intyg finns på vår hemsida.
Jag behöver en produktspecifikation. Vad ska jag göra?
Våra produktspecifikationer går att hämta här i e-handeln. I annat fall kontakta din säljare.
Leverans
Dagens leverans har inte kommit, vem ska jag kontakta?
För att vi ska kunna hantera ditt ärende så snabbt som möjligt ber vi dig att kontakta din säljare
Jag fick alla varor utom en i senaste leveransen. Vad ska jag göra?
Kontakta din säljare så undersöker vi varför varan saknades i din leverans och tar reda på när du kan få det du har beställt.
En av produkterna som jag fick i leveransen har för kort bäst före-datum. Hur ska jag göra?
Kontakta din säljare så gör vi en bedömning om det bäst före-datum som vi anser är acceptabelt för den aktuella varan har passerat.
Vilka dagar kan KåKå leverera till mig?
Beroende på hur mycket du handlar kan vi leverera en eller två gånger per vecka till dig. Vi planerar våra rutter för att göra leveranserna så effektiva och miljövänliga som möjligt. Kontakta oss för att ta reda på när vi kan leverera i ditt område.
Kan jag själv komma och hämta mina beställda varor?
Ja, det är möjligt att hämta en order vid våra lager i Lomma och Örebro. Om du inte önskar en leverans av oss, utan hellre vill hämta på egen hand, uppge detta när du lägger en order.
Har KåKå några generella leveransvillkor?
Våra leveransvillkor finns på sidan Leveransvillkor
Fakturering och Betalning
Kan jag få mina fakturor via e-post?
Kontakta ekonomiavdelningen på finance@kaka.se
Var ska jag vända mig till med frågor om fakturor och betalning?
Kontakta kundreskontra på 040-641 95 00
Varför har jag fått en fakturaavgift och hur kan jag undvika avgiften i kommande beställningar?
För att undvika fakturaavgift behöver vi skicka fakturorna via e-post. Kontakta ekonomiavdelningen på finance@kaka.se eller 040-641 95 00 för att ändra detta.
På fakturan finns en emballagekostnad, vad innebär detta?
Emballagekostnad på din faktura avser kostnaden för lastpallen.
På fakturan finns en förpackningsavgift, vad innebär detta?
Förpackningsavgift är en schablonkostnad som vi tar ut baserat på vilken typ av förpackningsmaterial som varor levereras i.
Varför behöver jag betala pant?
Du betalar pant på vissa plastflaskor och metallburkar. Kostnaden regleras i en svensk förordning som Sveriges Riksdag beslutat. Utdrag ur förordningen SFS2005:220; "Den som yrkesmässigt tappar konsumtionsfärdig dryck i plastflaska eller metallburk eller yrkesmässigt till Sverige för in konsumtionsfärdig dryck i plastflaska eller metallburk skall se till att flaskan eller burken ingår i ett godkänt retursystem, om flaskan eller burken är avsedd för den svenska marknaden.”
Retur och kredit
Kan man returnera en vara utan att kontakta kundtjänst först?
När du är inloggad på vår e-handel har du möjlighet att registrera en retur.
Se gärna vår instruktionsvideo Returnera en vara | KåKå AB
Se gärna vår instruktionsvideo Returnera en vara | KåKå AB
Vem ska jag kontakta för att få en kredit utbetald?
Kontakta ekonomiavdelningen på finance@kaka.se eller 040-641 95 00
När får jag en kreditering efter att jag returnerat en artikel?
Så snart varan kommit i retur och är kontrollerad och godkänd.